2018 - ABRIL - BOT-ELS PORTS-ROQUES D'EN BENET

No se'ns va acudir una millor que muntar una sortida just el cap de setmana desprès de Setmana Santa, som així de bojos.
Tot feia pensar que anirien quatre gats, però l'amic Ramon ens va proposar anar de bungalow al Camping Terra Alta i  a més va organitzar les activitats alternatives per els que no es volien embolicar amb Les Roques d'en Benet. Tot plegat va ajudar a que fossin molts els que es van apuntar.
Així dons ens vàrem estar dos nits al Cámping, totalment recomanable per les instal·lacions el menjador i l'amabilitat. Això ens va permetre fer diverses activitats:
  • Visita a Corbera d'Ebre (les ruïnes de la guerra civil)
  • Via Verda des de Bot a La Fontcalda
  • Visita a Arnes
  • Pujada a Les Roques d'en Benet
I se'ns va quedar per fer la pujada a Santa Bárbara per que la nit abans va caure un mini-diluvi i els camins estaven absoluta, total i monolíticament enfangats.
Va ser una pena pels "cent-cimistes" que comptaven fer dos en aquesta sortida (Benet i Santa Bárbara), però això no va treure que fos una sortida força satisfactoria.
I si no mireu les imatges:

LES ROQUES D'EN BENET

Un cop aparcat el cotxe al Maset de Tramuntano comencem a caminar. El dia es força brut i desprès encara va empitjorar

Cap a l'Oest del camí podem admirar els cingles de La Gronsa, a Les Moles dels Biarnets.

Jaume sembla pensar "es molt maco, però amb aquest dia millor fer via"

Veiem també La Pena de Gall, que pot ser vol dir la cresta de gall en la llengua antiga. Sí que recorda això justament. També podria fer referència a "penya de gall" mal escrit.

El dia no millora; ans al contrari cada cop bufa vent més fort, plou i la boira no escampa

Però seguim endavant

Enfilem la canal del Pujador de la Roca Grossa

No es complicat i més aviar presenta passos entretinguts, que trenquen la monotonia de la pujada

El Mestral bufa amb moltísima força, però mentre pugem per la canal estem més o menys protegits de la ventada.

Però quan arribem al cim literalment ens tira per terra. Els cent-cimistes es fan la foto "demostrativa" i toquem el dos ràpid, ràpid

Mentre els altres esperen "cos a terra" (mireu el video per copsar la glopada d'aire que ens va sorprendre)

Ens alegrem de tornar a entrar a la canal

La baixada torna a ser "entretinguda"

Sense una mica de "adrenalina" les sortides poden fer-se un xic avorridotes

Quan reprenem el camí observem aquest molt treballat niu d'ocell

De baixada Montse veu la entrada de la Cova de L'Angerra

I aprofitem per resguardar-nos una estona de l'oratge

La Cova es una balma força ampla, que en temps devia servir de refugi de pastors o caçadors

Finalment sortim i decidim acabar l'excursió, el dinar ens espera i per la tarde toca via verda