2018 - MARÇ - BRUGUERS I LA MORELLA AL GARRAF

Sortida "dels que no van sortir".

M'explico: els que per Setmana Santa no vàrem anar enlloc ens vam empescar aquesta sortideta al Garraf. Que es un altre lloc dels que, com el tenim a tocar, no fem massa compte.

Aparquem els cotxes a la ermita de Bruguers, on cal arribar d'hora per que s'omple ràpid. Agafem el camí que puja cap al Castell d'Eramprunya (on no arribem). Estem envoltats de les particulars arenisques vermelloses pròpies de la zona (sedimentades durant el Permià/Triàsic, els dinosaures encara havien de néixer) que li donen un aspecte tant peculiar

Ermita de Bruguers, construida amb la pedra de la zona com es evident. Apareix una mica fantasmagórica a primera hora del matí

Tot seguit arribem al Pont de Pedra, en el camí cap al Castell

Montse sobre el Pont de Pedra, el dia anava deixondint-se

Efectes de llum sobre les arenisques vermelles en el camí cap al castell

El Castell o el que queda d'ell. Fa lustres que el "reconstrueixen" però segueix igual d'atrotinat. El castell diuen que era aprofitat pels Comptes de Barcelona per "allotjar" les donzelles que havien "compromés". Però el mateix es diu d'altres racons del pais així queee.... En tot cas sembla que els nostres reis eren força "conquistadors"....
A partir d'aquí agafem el camí que ens durà al Coll de La Clota i Puig de Les Agulles

Barraca de Vinya en el camí cap a La Clota, ens trobarem alguna més

Puig de Les Agulles. A prop està la Cova Cassimanya, que cercarem debades.

Ja se'ns presenta al davant La Morella. Punt culminant del Garraf

Aspecte de la morfologia kàrstica del Garraf. La zona està plena d'avencs, alguns de més de 300 metres de fondària i es travessada per sota pel riu subterrani que desemboca a La Falconera.

Al cim de La Morella cadascú camina com pot entre aquestes roques trencades i esmolades.

La Morella i el fotògraf

Tornem per l'altre costat que a l'anada. Veiem un altre barraca de pedra seca. Al fons el puig de Les Agudes vist de l'altre costat

Arribem a La Clota. La creu i un cartell descriptiu de ceràmica  Ha estat víctima d'algun desaprensiu o algun nen consentit pels pares.

Tornem pels camins excavats a la arenisca per on hem anat de bon matí.

Molt maco i un lloc a tenir present per quan t'aixeques i penses que tens ganes de fer alguna cosa però tornar a dinar a casa.